10 תשובות חזקות לשאלה "למה אני צריך חנות אינטרנטית?"

עם צניחתן המהירה של הכלכלה העולמית וחברות הדוט.קום בשנים האחרונות, בתי עסק רבים וחברות סטארטאפ חדשות שואלים את עצמם: להעביר את המודל העסקי לרשת או לא? להקים חנות באינטרנט או לא?

התשובה לשאלות הללו פשוטה מאוד. כן. ושוב פעם כן.

לא מזמן קראתי תגובה של אדם בעל עמדה חזקה בעולם הכלכלה, בה יצא בהצהרה כי חברות שלא יעבירו את מערך המכירות שלהם (לפחות בחלקו) לאינטרנט עד שנת 2020, סביר להניח שימצאו את עצמם מצהירים על פשיטת רגל. ועם כמה שזה נשמע דרמטי, יש בזה אמת.

תחשבו על זה: למרות הצניחה שקרתה בעקבות תנודות חדות בכלכלה במשך השנים האחרונות, הצמיחה הממוצעת במסחר האלקטרוני קרובה לנתון הכמעט פסיכי אפשר לומר, של 25% בשנה. 81% מהעסקים הקטנים שהיו בעלי נוכחות אינטרנטית בתקופת החגים של שנה שעברה הגיעו ללקוחות חדשים, מה שהוביל לעלייה במכירות וברווחים, לפי סקר שנערך על ידי חברה בבריטניה אשר מבצעת מחקרי שוק. ע"פ הנתונים שלהם, שלושים אחוז מהעסקים הקטנים בעלי חנות אינטרנטית עם פחות מ-20 עובדים מייצרים כעת יותר מ 25% מההכנסה שלהם דרך האינטרנט, לטענת המחקר.

ומכיוון שאני יודע עם מי יש לי עסק – הכנתי לכם עוד 10 סיבות שאם אחריהן עדיין לא הבנתם שחנות באינטרנט היא צעד בלתי נמנע… נגמרו לי הרעיונות.

  1. כלכלה חדשה חנות אינטרנטית חדשה.

האינטרנט יצר כלכלה חדשה, שכבר שינתה בפיצוץ עצום ומהדהד את התפיסה שלנו לגבי הדרך המסורתית של עשיית עסקים. חברות כמו אמזון, איביי, עליבאבא ורבות אחרות הצליחו להשתלט על מגזר שעד לא מזמן מלכו בתי עסק מסורתיים שלטו בו. למרות זאת, אין צורך להיות ענק כמוהם כדי להצליח ברשת. חברות קטנות ובינוניות רבות הצליחו לבנות עסקים מקוונים בצורה רווחית לא פחות חברות הענק! למעשה, מחקרים מראים כי חברות קטנות ובינוניות יהיו כוחה העיקרי של הצמיחה במסחר האלקטרוני בשנים הקרובות. אז איפה אתם עומדים עכשיו? האם אתם בצד שכבר נהנה מהצמיחה הזו, או שאתם עדיין מעכלים את העניין?

  1. האינטרנט הוא מקום מושלם לעסקים. מי צריך משרד?

כדי להצליח למכור, אתם צריכים שלקוחות יבקרו בחנות שלכם. באינטרנט, החנות שלכם נמצאת במרחק קליק אחד מלקוחות פוטנציאליים. עם שיווק נכון, החנות האינטרנטית שלכם יכולה להביא יותר לקוחות משאי פעם יכולתם להביא בבית עסק פיזי. אז אולי הגיע הזמן להשקיע את הכסף בחנות האינטרנט שלכם, במקום בשכירות בקניון יוקרתי שמביא המון תנועה ומעט הכנסות.

  1. תדמית החברה. מי שלא שם לא קיים!

בין אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים באינטרנט ובין אם לא, בעולם של היום אתם חייבים להראות נוכחות עסקית באינטרנט. אחרת, כפי שאתם בטח שמים לב, אנשים לא לוקחים את העסק שלכם ברצינות. אם אתם אומרים ללקוחות שלכם שלחברה שלכם אין אתר אינטרנט – אנשים יזעיפו פנים וישאלו את עצמם מה עומד מאחורי זה. הרי, כל חברה שהם אוהבים ורוצים את המוצרים שלה – בין אם זה אפל, סמסונג, נייק או כל חברה אחרת, יש לה אתר. אז מה זה אומר בעצם… אם… לעסק שלך אין אתר?

אתר עסקי וייצוגי טוב בהחלט מעצים את התדמית של החברה, במיוחד אם היא מספקת תוכן חד ואיכותי שרלוונטי למוצרים או לשירות שהיא מספקת.

  1. תמיכה טובה יותר ללקוחות. יותר קל בטלפון ובמייל מלהיות בחזית.

תלונות ושימור לקוחות הם אחד הגורמים המרכזיים בשרשרת הערך העסקי. הודות לאינטרנט עסקים יכולים לספק ללקוחות תמיכה בצורה יעילה יותר, מה שאומר שביעות רצון טובה יותר מהלקוחות והגדלת רווחיות.

הרי בינינו… מי רוצה להגיע לחנויות בשביל לטפל בבעיות? למי יש זמן לזה היום? בדיוק בגלל זה שירות איכותי מרחוק יכול להיות הגורם המכריע שיגדיל לכם את המכירות בעשרות אחוזים מדי שנה. אני לא הייתי מתנגד.

  1. הפיכת המידע לנגיש יותר ללקוחות. כאן ועכשיו, או שביי ביי.

עד לפני כמה שנים, חברות דרשו ימים רבים (ימי עסקים, מה שהופך את זה למעצבן עוד יותר.) כדי לספק מוצרים או מידע על עדכון שירותים ללקוחותיהם. פעם, לאנשים היה סבלנות. היום, לא. בגלל שדברים השתנו מאז, כדאי מאוד שתוכלו להוסיף או לבצע שינויים הקשורים בתדמית החברה והמוצרים שלכם תוך מספר שעות ולשתף את זה עם הלקוחות שלכם – אחרת, הם יבחרו במישהו אחר, כזה שמעדכן בזמן אמת ודואג להיות הכי עדכני שיש…

  1. קיצוץ בעלויות. התייעלות, התייעלות, התייעלות.

טכנולוגיות חדשות מאפשרות לכם לקחת כמעט כל חלק של העסק שלכם לאינטרנט, ביניהם ניהול שרשרת אספקה, חיובים, משלוחים וכדומה. ייעול התהליכים העסקיים הללו דרך מערכות מקוונות יאפשר לחברות לקצץ בעלויות באופן משמעותי כמעט בכל תחום של כל עסק. לדוגמה: חנות אינטרנטית. היא לא דורשת חנות פיזית. היא לא דורשת ארנונה. היא דורשת שטחים קטנים במקומות זולים יותר. כל זה אומר רק דבר אחד, כסף לכיס!

  1. יכולת לעשות עסקים 24 שעות ביממה. פי 2 יותר מהדרך המסורתית!

איך אתם יכולים לבצע מכירות כשהמוצרים שלכם נעולים מאחורי דלתות זכוכית גדולות?! היתרון הגדול ביותר של חנויות מקוונות הוא שהן פתוחות 24 שעות ביממה לאורך כל השנה. הודות לזמני פעילות האינטרנט (המאוד נוחים, בואו נודה), בזמן שהחנות הפיזית שלכם סגורה, החנות האינטרנטית שלכם פתוחה ודופקת כמו שעון שוויצרי! כבר לא פעם שמעתי בעל עסק שאמר לי "אני מוכר במצטבר בכל יום יותר דרך האינטרנט מאשר דרך הסניף. מה הטעם בכלל להחזיק אותו בחיים?"

  1. עלויות הפעלה נמוכות. התייעלות כבר אמרתי?

בניית אתר אינטרנט דורשת השקעה כלכלית מסויימת… נכון. אבל מצד שני, תחשבו על זה שמעבר להשקעה הראשונית עלויות התפעול נמוכות מאוד, וההחזר להשקעה יהיה גדול בהרבה לעומת העלות שכרוכה בחנות פיזית.

  1. אפשר לעבוד מכל מקום. אם שקלתם רילוקיישן…

הרשת הגלובלית מאפשרת לכם לעשות עסקים מכל מקום בעולם. המיקום הפיזי שלכם לרוב לא כל כך חשוב כי אתם מנהלים את העסק שלכם בצורה מקוונת. אם עשיתם את הצעד ובאמת הקמתם חנות אינטרנטית למופת – גם אם תעברו לבולגריה, הודו, או אפילו להימלאייה, תוכלו לנהל עסקים בלי שום בעיה.

  1. פריסה גלובלית. הליגה של הגדולים.

הודות לאינטרנט אתם יכולים להפוך להיות שחקנים גלובליים מיידית. למעשה, אתם לא צריכים להשקיע סכומים גדולים כדי לעשות זאת. ישנם מאות שווקים אינטרנטיים אשר מאפשרים לכם תמורת סכום סמלי לקבל גישה לקהל רחב של לקוחות פוטנציאליים מכל רחבי העולם. על פי מחקר שבוצע, מעל ל- 1.3 טריליון $ של מוצרים ושירותים יזרמו דרך שווקי B2B. מי לא רוצה חתיכה מהעוגה הזו!

אז כן. אלו היו 10 סיבות ללמה אתם פשוט מוכרחים להקים חנות אינטרנטית בהקדם. השוק הולך לכיוון הזה, העולם הולך לכיוון הזה, ומי שלא שם פשוט לא קיים. נקודה. אל תמתינו לרגע שבו תדחקו לפינה ולא תהיה ברירה, עשו זאת כל עוד יש לכם קצת מרווח תנועה ומקום לטעויות – כך תקבלו תוצאה ותהליך חלק בהרבה.

כתוב/כתבי תגובה