למה מהירות האתר שלכם גורמת לכם להפסיד כסף?

עם מיליוני אתרים במרחק קליק אחד, גולשים לא צריכים לסבול מאתרים איטיים. תחשבו על זה, למה להם לסבול? מה מיוחד כל כך באתר שלכם ששווה להמתין בשבילו 10 שניות לטעינה? אם אחד מהעמודים שלכם אינו מופיע במהירות הבזק, הלקוח הפוטנציאלי שלכם יעבור במהירות לאתר של עסק מתחרה ובמקום להמיר את התנועה שנכנסת אליכם למכירות, אתם תפסידו כסף.

למעשה, זמן טעינה הוא כל כך קריטי שבמחקר אחד מצאו כי כל שנייה של עיכוב בזמן טעינת העמוד גורמת לאובדן של 7% בהמרות וירידה של 11% במספר הצפיות בדף. כדי להמחיש לכם עד כמה זה הרבה, עבור חנות אינטרנטית המרוויחה 50,000 דולר ליום, עיכוב של כל שנייה מוסיף עד כמיליון דולר במכירות שאבדו מידי שנה.

מה זה זמן טעינה? בשפה הפשוטה ביותר ומבלי להיכנס עמוק מדי, זמן טעינת הדף הוא כמות הזמן הממוצעת שלוקח לדף להופיע על המסך שלכם. את כמות הזמן מחשבים מההתחלה (כאשר אתם לוחצים על הקישור של הדף או מקלידים את כתובת האתר) ועד לסיום (כאשר הדף נטען באופן מלא בדפדפן). זמן טעינת הדף בדרך כלל נמדד בשניות (אם הגעתם לכיוון הדקות, אתם בבעיה רצינית) ובנוי משני חלקים שונים:

  1. זמן הרשת והשרת: מבוסס על כמה מהיר החיבור של הגולש לאינטרנט וכמה מהיר החיבור של השרת – זה שמאכלס בתוכו את כל הקבצים של האתר כמו תמונות, קוד וכו’ עולים.
  2. זמן הדפדפן: כמה זמן לוקח לדפדפן לנתח ולהפעיל את הקבצים ולהפוך את הדף לזמין עבור האינטרקציה של המשתמש.

מה שמעניין במהירות הטעינה של הדף הוא שזה אף פעם לא סטטי – זה דינמי וזה משתנה בהתאם לסביבה. אנחנו יכולים, לדוגמא, לקחת דף אינטרנט אחד ולגלות שהוא סובל מזמן טעינה שונה באופן קיצוני בדפדפנים שונים (כמו כרום מול אינטרנט אקספלורר), בפלטפורמות שונות (מכשיר נייד מול שולחן עבודה) ובמיקומים שונים בעולם. לדוגמא, אם האתר שלכם מאוחסן בשרת כלשהו בארה"ב אך קהל היעד שלכם הוא חבר’ה ישראלים, אתם תגלו שהגולשים הישראלים שלכם סובלים מזמני טעינה גבוהים בהרבה מאלו שגולשים באתר מארה"ב. דמיינו כדור שמתגלגל ב-100 קמ"ש מראשון לציון לתל אביב. עכשיו דמיינו את אותו כדור מתגלגל ב-100 קמ"ש מראשון לציון לחדרה. לאן הוא יגיע קודם?

הבנתם למה אני מתכוון…

עד עכשיו הסברתי לכם את הנתונים היבשים. הכל טוב ויפה, אבל עכשיו אני אענה על השאלה שלא עוזבת אתכם מאז שהתחלתם לקרוא – איפה לעזאזל בודקים מהירות טעינה כמו שצריך?

אז ברשת קיימים מספר כלים הקובעים את ממוצע זמן הטעינה של הדף. כלומר, אתם יכולים להיכנס כבר עכשיו, להזין את הקישור של האתר שלכם פנימה ולבדוק כמה זמן לוקח לו להיטען! שימו לב שהשירותים הללו לא מספקים בדיקה משרת ישראלי, כך שתהיו מוכנים לזמני טעינה גבוהים ממה שהם באמת (בהנחה ואתם מאחסנים את האתר בישראל). מה שאתם כן יכולים לעשות בשביל לקבל תוצאה כמה שיותר קרובה למציאות הוא לבחור בבדיקה שרת אירופאי כלשהו – אנגליה, שוודיה וכו’.

GTMetrix – הכלי האהוב עליי. מספק ניתוח מלא לאתר. (מומלץ לבדוק דרך שרת לונדון)

Pingdom – כלי חזק המספק ניתוח מלא לאתר. (מומלץ לבדוק דרך שרת שטוקהולם)

Google PageSpeed – כלי מבית גוגל, מספק ציונים בלבד, אך טוב מספיק בשביל לדעת כיצד מנוע החיפוש מתייחס לאתר שלכם.

נגעתי בקצרה במה הופך זמן טעינה לקריטי, הנה הדבר האמיתי:
מנוע החיפוש גוגל – כן כן, זה שיכול להפוך אתכם למיליונרים – משתמש בנתון הזה של זמן הטעינה של האתר כדי לקבוע את הדירוגים במנוע החיפוש. כלומר, תהיו בטוחים שגוגל יכוון גולשים קודם כל לאתרים שנטענים הכי מהר. וודאי, המהירות היא לא הדבר היחיד שיש להתמקד עליו, קיימים יותר מ-200 סימנים שונים באלגוריתם החיפוש של גוגל שקובעים את הדירוג של אתרים במנוע החיפוש וזמן הטעינה של הדף הוא רק אחד מהם (אם כי בין החשובים!).

חוץ מעניין הדירוג, אופטימיזציית אתרים היא דרך נהדרת לעזור למשתמשים להגיע לאן שהם צריכים באתר מהר יותר (בואו נדבר תכל’ס, לטופס צור קשר :)), שמחים יותר, וכל זה בתורו אומר שיהיה קל יותר להמיר את אותם גולשים בסופו של דבר למכירות.

אם האתר שלכם מתסכל גולשים לאורך זמן, תהיו בטוחים שאותם גולשים ינטשו – ולתמיד. הם יבקרו באתר שלכם פעם או פעמיים, יעזבו ולעולם לא יחזרו. במחקר שבוצע בחברת בניית אתרים בארה"ב נמצא כי 40% מהקונים נוטשים אתרים שלוקח להם יותר משלוש שניות להיטען. תחשבו כמה לקוחות פספסתם בגלל זה… כמה לקוחות וכמה עסקאות ענק בכל העולם התפספסו בגלל זה!

אם אחרי כל זה לא השתכנעתם שאתם חייבים אתר זריז, אני באמת לא יודע מה ישכנע אתכם.

תבינו, כל שניה שהגולש שלכם עומד בחוסר מעש וממתין לטעינה של האתר שלכם, זו שניה שיש לו להתחרט, לעשות אחורה פנה, ולוותר על השירות שלכם – לפעמים אפילו לנצח.

ומה הפירוש של זמן טעינה מהיר אתם שואלים? זה די פשוט. פניות, עוד פניות (מהמלצות של הלקוחות הראשונים), ודירוג גבוה בגוגל. בעיניי, זה שווה הכל.

 

כתוב/כתבי תגובה