5 סיבות חזקות לחדש את האתר העתיק של העסק

אם יש משהו שצריך להיות היום בעדיפות ראשונה אצל עסקים – זה אתר אינטרנט. אבל לא סתם אתר בשביל לצאת מידי חובה, אלא אתר בעל נראות ייצוגית, חוויית משתמש טובה וזריז. זה לא סוד שלפני שכל לקוח משאיר פרטים בטופס צור קשר שלכם, הוא סביר להניח מדפדף תוך כדי בעוד 2-3 תוצאות שהיו סמוכות לאתר שלכם בגוגל – ואם 2-3 התוצאות הללו מציעות חוויה טובה יותר משלכם… המתחרה שלכם לוקח את השלל.

תבינו דבר אחד פשוט. אם תפנימו את מה שאני הולך לומר תכף, אבל באמת תפנימו אותו – אין לכם בכלל צורך לקרוא את שאר הכתבה. אתר החברה שלכם הוא מרכיב חיוני שעל פיו משתמשים מבססים את הרושם הראשוני שלהם. אם זה מבוצע באופן נכון, הוא יכול להיות איש המכירות שלכם 24/7.

מסכימים איתי?

העניין הוא שחברות רבות מבינות את החשיבות של אתר ידידותי למשתמש ורואות את הבעיות של האתר הנוכחי שלהן, אבל עדיין לא מרגישות את הבערה הפנימית הזו, והתסכול האדיר בשביל באמת להרים את הכפפה ולעשות משהו. הן מבינות באופן שטחי… זה טרם חלחל פנימה.

אז אני החלטתי להרים את הכפפה עבורכם (עד כמה שאני יכול) ולתת לכם 5 סיבות חזקות שיעזרו לכם לעשות את הצעד הנועז הזה וסוף סוף להחליף את אתר החברה שלכם.

  • האתר נראה תוצר של באג 2000.

חברות עוברות תהליך של עיצוב מחדש לאתר בגלל סיבות שונות, אבל הסיבה העיקרית היא המראה המיושן של האתר. חברות מתחילות להתעורר היום, בשנת 2018, ומבינות שהאתר שלהן פשוט לא תואם לסטנדרטים של היום! הוא גורם לגולשים להרגיש כאילו גם השירותים של החברה נשארו בימי הנוקיה והמירס.

תחשבו על זה לרגע, כמה אתרים פגשתם כבר בתקופה האחרונה שנראים ככה? המון! אין סוף! ואפילו אנשים ללא ניסיון בבניית אתרים יכולים לומר שעבר זמנם. כבר דיברנו על זה, אבל אזכיר שוב (ולא בפעם האחרונה…) השמרנות והסלידה משינוי תגרום לכם להישאר עם אתר ישן, ולכסף של הלקוחות ללכת ישר לכיס של המתחרים שלכם. הלקוחות הולכים לאתר בעל המראה הנחמד והנוח; זה שנטען מהר, וזה שנראה כאילו אלוהים יצק אותו במו ידיו לתוך המסך של האייפון. זה ודאי וזה מוכח. נקודה.

  • האתר לא מגיב ואינו מספק חוויה חלקה בקרב כל המכשירים.

פעם, עד לפני מספר שנים זה היה הכי פשוט בעולם לחברות להשאיר את האתרים שלהם מותאמים למחשב בלבד. אבל פעם גם אף אחד לא היה גולש מהנייד, כך שזה היה בסדר. היום התקדמנו כבר ויחד עם זה אנשים התחילו להשתמש בניידים שלהם כדי להזמין צמידים מעליאקספרס, לבדוק בגוגל מה זה הכאב גרון המוזר הזה, ולהעלות תמונות של הקטנצ’יק לפייסבוק.

היום לכולם יש 2 מכשירים לפחות – מחשב וגם סלולרי, ובדיוק כמו שזה טריוויאלי שיהיו להם שני מכשירים ויותר, מבחינתם זה גם טריוויאלי (ובצדק בהחלט!) לצפות שהאתר של העסק שלכם יטען טוב ומהר מהנייד שלהם בדיוק כמו שהוא נטען במחשב. הם מצפים לחוויה חלקה מכל נקודות הגישה האלה.

הם רוצים לוודא שאם הם שמרו מוצר בעגלת הקניות שלהם במכשיר הנייד אז הוא עדיין יהיה שם כאשר הם יכנסו לאתר דרך הלפטופ שלהם. הם רוצים להיות מסוגלים לבצע מחקר והשוואה בניידים שלהם ולשתף את המידע שהם מצאו עם החברים והמשפחה. ואם האתר של החברה שלכם לא מספק את כל זה – תגידו ביי ביי להרבה לקוחות (וכסף) פוטנציאליים…

  •  לאתר יש חוויית משתמש רעה וקשה לנווט בו.

בכנות עכשיו – באיזו תדירות אתם בודקים מה המתחרים שלכם עושים? פעם בשנה, פעם בחודש, על בסיסי יומי? למרבה הצער, חברות רבות לא מקדישות מספיק תשומת לב למתחרים שלהן עד שמאוחר מדי. הטכנולוגיה מתפתחת ומשתנה כל כך מהר. מי שעוקב אחרי המגמות השונות ומה שעובד נכון לאותה תקופה מקבל יתרון עצום במשחק. תמיד תעשו מחקר כדי לראות מה המתחרים בתעשייה שלכם עושים באתרים שלהם, בדקו את הרעיונות החדשים שהם מיישמים, ותיישמו את כל זה גם אצלכם.

השחקנים הגדולים לא צריכים להיות השנאה הכי גדולה שלכם.

הם יכולים להיות כרטיס הכניסה שלכם לליגה.

בדקו מה הופך את האתר שלהם לכל כך מוצלח, ותיישמו את הפונקציונליות הזאת אצלכם כדי לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר עבור המשתמשים שלכם. כאשר אתם בונים אתר חדש עבור החברה שלכם, תמיד תקפידו לבנות אותו כך שהוא יוכל לצמוח יחד עם העסק ושיהיה ניתן להוסיף תכונות ופונקציות נוספות ללא צורך לעבור מחדש על כל האתר.

  •  האתר לא משקף את העסק שלך ואת אסטרטגיית השיווק.

בערך פעם בשבוע יוצא לי לפגוש מנהל של חברה ולגלות אחד מ-2 דברים: או שהאסטרטגיה העסקית שלהם השתנתה, או שהם השיקו מוצרים ושירותים חדשים אבל אף אחד מהדברים האלה לא השתקף ברשת. ואז אני שואל את עצמי… בעידן שבו אם אתה לא באינטרנט אתה לא קיים, איך לעזאזל אפשר לפעול בצורה כזו?

שימו את זה לכם בעדיפות ראשונה: אתר החברה שלכם צריך לשקף את האסטרטגיה הנוכחית והשירותים שאתם מציעים. התעצלתם? התקמצנתם? אתם תשלמו את המחיר בדמות לקוחות שיברחו.

ויש מצב שבו סעיף מספר 4 הופך להיות קריטי פי כמה. אם אתם חברה שיודעת שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יעבור קודם כל באתר שלכם וישלח לכם מייל – אתם פשוט לא יכולים לאפשר לעצמכם להטעות ולתת תמונת מצב לא עדכנית.

בקיצור… אם הנוכחות של העסק שלכם ברשת גרועה (ולא מעודכנת), הגיע הזמן לעצב מחדש.

  •  אתם לא יכולים לעדכן את התוכן באתר.

תוכן טוב זה אספקט שנוטים לייחס לו חשיבות נמוכה לפעמים, אבל זה בדיוק הדבר שיכול להפריד אתכם מהמתחרים ולהעביר את המסר הנכון למשתמשים שלכם. זה יכול להתבצע דרך מאמרים, סרטונים, מדריכים, מיילים… כל דבר – רק שיהיה איכותי, ושיתן ערך!

תוכן הפך להיות חשוב ביותר והוא משחק תפקיד מרכזי בהצלחת העסק שלכם. היכולת לעדכן ולהוסיף תוכן חדש היא הכרחית ואתם צריכים להיות מסוגלים לבצע את זה בקלות באמצעות מערכת לניהול תוכן (וורדפרס).

אתם צריכים לעדכן את האתר שלכם לפחות פעמיים – שלוש בשבוע (כלומר לפרסם תוכן חדש), אבל בואו נתחיל שלב אחת למטה – בזה שתהיה לכם האפשרות לנהל ולשלוט באתר 🙂

לסיכום, כשתהיו מוכנים לעצב מחדש דעו לקראת מה אתם הולכים ותקצו מספיק משאבים (ע"ע כסף). כל התהליך של בניית אתר חדש הוא מרענן והוא מדהים, וכדי שהוא באמת יהיה כזה בואו בראש פתוח, תהיו מוכנים לקבל ביקורת, ותתכוננו… כי שיירה של לקוחות חדשים כבר בדרך אליכם 🙂

כתוב/כתבי תגובה