כשהקמתי את העסק שלי לפני כמה שנים, חשבתי שקידום האתר שלי יהיה קל. קראתי כמה מאמרים בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ופרסום בתשלום לפי קליקים (PPC), וחשבתי שכל מה שעלי לעשות כדי להצליח באופן עצמאי זה לבצע כמה צעדים פשוטים והגיוניים והאתר שלי אוטומטית ידורג גבוה במנועי החיפוש וביא הרבה תנועה. אבל כפי שגיליתי במהרה, זה לא היה כל כך פשוט.
מצאתי את עצמי עומד בפני דילמה: איזה סוג קידום עליי לבחור עבור העסק שלי? האם עלי להתמקד בקידום אתרים, PPC, שיווק במדיה חברתית או סוג אחר של קידום? ידעתי שלכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה, ולא רציתי לבזבז את הזמן והכסף שלי על אסטרטגיית קידום שלא תעבוד.
כך למדתי
אז, התחלתי לעשות קצת מחקר. קראתי עוד מאמרים וצפיתי בסרטונים, וביקשתי עצות מבעלי עסקים אחרים. מהר מאוד הבנתי שאין נוסחה ברורה לקידום אתר אינטרנט ושהרבה מאוד מבוסס על ניסיון ויכולת להבחין בניואנסים קטנים. כל עסק הוא ייחודי, ומה שעובד עבור עסק אחד לא בהכרח יעבוד עבור אחר, ויתרה על כך: מה שעובד היום יכול לא לעבוד יותר מחר. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון תקציב, יעדים, קהל יעד, תחרות ונישה. לכן, החלטתי לשנות גישה ולחפש איש מקצוע.
ההמלצה ששינתה את פני העסק שלי
לאחר מחקר וסקר שוק, החלטתי לעבוד עם ליעד מ-B-Digitali, שעליו קיבלתי המלצות מחבר שעבד איתו בעבר והיה מאוד מרוצה מהתוצאות. כשדיברתי לראשונה עם ליעד, הוא שאל אותי הרבה שאלות על העסק שלי, המטרות שלי וקהל היעד שלי. הוא גם שאל על התקציב והתחרות שלי. בהתבסס על המידע שסיפקתי, הוא המליץ על שילוב של SEO, PPC ושיווק במדיה חברתית.
PPC? SEO?
ליעד הסביר לי ש-SEO היא אסטרטגיה ארוכת טווח שתעזור לאתר שלי להיות מדורג גבוה במנועי החיפוש בעוד כחצי שנה, בעוד ש-PPC תהיה אסטרטגיה לטווח קצר שתביא תנועה מיידית (ואיתה גם מכירות) לאתר שלי. שיווק במדיה חברתית תהיה לא רק דרך לתקשר עם לקוחות קיימים שלי, אלא גם לבנות מודעות למותג ולהגדיל את הפעילות וההכנסות של החברה.
ליעד גם הסביר שהמפתח לאסטרטגיית קידום מוצלחת הוא למצוא את התמהיל הנכון של שלושת האסטרטגיות הללו. מיקוד רב מדי באסטרטגיה אחת עלול לגרום להחמצת הזדמנויות, בעוד שפחות מדי מיקוד עלול לגרום לבזבוז משאבים.
התחלנו לעבוד
ליעד והצוות ב-B-Digitali עבדו על האתר שלי במשך מספר חודשים, תוך אופטימיזציה שלו למנועי חיפוש, יצירת קמפיינים של PPC וניהול חשבונות המדיה החברתית שלי. הם גם עקבו אחרי, וניתחו את, נתוני הקמפיין, זיהו אזורים לשיפור וערכו שינויים באסטרטגיה לפי הצורך.
התוצאות היו מדהימות. תוך מספר חודשים, האתר שלי התחיל לקבל דירוג גבוה במנועי החיפוש, והתחלתי לקבל יותר תנועה ולידים. גם חשבונות המדיה החברתית שלי התחילו לקבל יותר עוקבים, והמודעות למותג שלי גדלה.
אז בהחלט עברתי חוויה לימודית לא רגילה, והלקח הכי גדול שנלמד הוא שיש דברים שעדיף לא לעשות לבד. בתור בעל עסק, הזמן שלי שווה הרבה כסף ולנסות לקחת על עצמי את השיווק הדיגיטלי (מעניין ככל שיהיה) הוא בזבוז זמן וכסף. לא סתם בחברות גדולות יש סמנכ"ל שיווק, ולסמנכ"ל יש אנשים שמבצעים ומוציאים את הקמפיינים לפועל בשבילו.
לסיכום
בתור בעל עסק קטן, אני לא מנכ"ל ואין לי דירקטוריון וגם אין לי סיבה למנות סמנכ"ל- אבל בפועל זה בדיוק התפקיד שליעד ו-B-Digitali מילאו עבורי: הם הבינו את מטרות העסק, בנו תכנית שיווקית ברמה הניהולית ו"הורידו את הפעולות לשטח" לביצוע. ההחלטה להפסיק לנסות לקדם את העסק שלי לבד היתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שעשיתי עבור העסק שלי. אם אתם עומדים בפני דילמה דומה, אני יכול להמליץ לכם על אחלה צוות!